Sikkerhed i LetDialog

LetDialog er et værktøj til at skabe en sikker og uformel dialog mellem borger og fagperson i sager, hvor der kan indgå personfølsomme oplysninger. Nedenfor kan du se de oftest stillede spørgsmål omkring sikkerheden i LetDialog.

FAQs

  • Ja, LetDialog er en sikker kommunikationskanal, som gør det nemt at overholde reglerne for GDPR. Al serverkommunikation er krypteret med HTTPS. Der bliver ikke gemt data på den enhed, du bruger. LetDialog hostes af vores ISO27001-certificerede samarbejdspartner, og data er placeret i Danmark.

  • FirstAgenda stiller LetDialog til rådighed som et værktøj. Kunden er dataansvarlig og har samtidig ejendomsretten til data indtastet ved brug af LetDialog.

  • Ja. Dialoger i LetDialog transmitteres i krypteret form via HTTPS.

  • Dialoger kan ikke slettes, men kun lukkes, og står som inaktive i 30 dage. Det er den dataansvarlige, der skal tage stilling til, hvornår data på den enkelte dialog skal slettes. Dette gøres af FirstAgenda efter anmodning fra kunden. Det er den dataansvarlige, der skal tage stilling til, hvornår den enkelte bruger skal slettes. Dette gøres af FirstAgenda efter anmodning fra kunden.

  • FirstAgenda A/S har en databehandleraftale, som er baseret på KOMBIT's skabelon og nøje tilpasset LetDialog.

  • Kunden bevarer ejendomsretten til samtlige data, som anvendes i forbindelse med sædvanlig brug af LetDialog. FirstAgenda fraskriver sig adgangen til at udføre nogen form for tilbageholdelsesret i Kundens data. Kunden har til enhver tid ret til udlevering af de data, kunden har placeret i løsningen. Anmodning om udlevering af data sker som supporthenvendelse. Straks det er muligt, eksporterer og udleverer FirstAgenda data i en form, som aftales nærmere med kunden. For udleveringen betales normal timesats for FirstAgendas forbrugte tid som en supportopgave.

  • Der logges i henhold til kravene i persondataforordningen: fejlede login, tilgang til persondata, fejllog og ændring af data. Logfiler afgives ikke til kundens evt. logopsamler. Fejllog logges hos Sentry. Øvrig logning foretages i filer på serveren. Disse slettes automatisk efter 180 dage. LetDialog logger al historik. LetDialog logger blandt andet, når deltagere tilføjes og fjernes, når der bliver givet samtykke, eller hvis emnet bliver ændret. Teamledere og andre ledere kan se historikken i de dialoger, som foregår i deres afdelinger, men beskederne kan kun ses, hvis de er inviteret til dialogen.

  • Ja, en bruger har som udgangspunkt kun rettighed til dialoger, som denne er tilføjet.

  • Det forventes, at kunden henter dialoger ud af systemet i en PDF-fil, hvilket er muligt for sagsbehandlere i systemet. Herefter kan PDF’en journaliseres i f.eks. kundens ESDH-system, og dermed sikres arkivering af dialoger.

  • Ja, data gemmes ikke på de forskellige enheder – kun på LetDialog-serverne. Uvedkommende kan ikke se indholdet, selvom de får adgang til den mistede telefon.

  • Opdateringer er inkluderet i abonnementet – læs mere om vores seneste releases her. Opdatering af app foretages via App Store og Google Play.

  • FirstAgenda foretager løbende backup af LetDialog. Det er muligt at genskabe data, således at datatab maksimalt er på 10 minutters drifttid.

  • Kun den enkelte sagsbehandler kan oprette sager og invitere brugere. Kun de inviterede har adgang til sagens data.